Friday 13 February 2015

project Stevia feat Daisy

Elak punya elak terjebak juga aku dengan bisnes MLM. memula liat juga aku menerima pelawaan puan daisy aima untuk menyertai beliau dalam project stevia. tapi pada suatu hari...

Gelapnye dah malam, tetiba wak zaihan cakap yang dia nak order stevia sekotak-rm120. Terkejut aku padahal aku cuma cite kat dia pasal stevia ni pengganti gula untuk pesakit deabetis and so on. Aku ape lagi.. esok petang aku terus call puan daisy dan order 2 lot iaitu 2 keahlian stevia. Setiap keahlian berharga rm120 dan dapat 3botol stevia.

Inilah permulaan aku menjebakkan diri ke kancah MLM. Memula x suka skang dah jadi excited nak carik orang yang betul2 memerlukan produk tu. Aku rasa tak bersalah kat dia orang supaya masuk keahlian sebab dia orang digalakkan menggunakan produk tersebut. Manalah tau produk stevia sesuai dengan kondusi badan pesakit. Dapat pahalakan Kita.hehehe.

Ini salah satu usaha aku untuk menjana pendapatan pasif. Aku totally berubah cara pemikiran aku sejak aku berkenalan dengan emas. Mungkin emas salah satu sebab aku boleh join MLM dan menjadi agen unit trust.

Kalau korang tak percaya. korang kena buat macam aku buat. Actually bila suatu tembok dah pecah, maka akan mudah kita menjalankan perniagaan. Dan cuba kita tiru cara orang chinese berniaga. Depa takkan mengharapkan satu jenis perniagaan sahaja. Tetapi ada cabang yang akan mereka buat untuk saling cover mencover. Kekadang sana untung, sini rugi, sana rugi, sini ada sikit untung. Ada betul ke saya cakap nie...




No comments:

Post a Comment