Thursday 28 June 2018

Khidmat membaiki masalah wiring di sekitar Johor Bahru

Sejarah penubuhan Wak Electrical

Apa bendanya Wak Electrical ni. Parti yang nak bertanding PRU ke. Bukan cik, Wak Electrical ni buat servis cik. Buat servis letrik kat rumah ke, pejabat ke...

Cerita nye bermula macam ni, seorang pekerja kontrak elektrik di tempat saya yang namanya Wak Man kena transfer ke  tempat lain. Dia mengambil keputusan untuk berhenti dan membuat kerja tepi macam pasang lampu, kipas, tambah power socket.

Kerja tepi memang banyak lepas proses serah kunci ni. Maklumlah, rumah hanya ada point sahaja. Jadi owner memang kena cari orang atau subcon untuk buat kerja ni.

Kebanyakan orang kita ke, orang luar memang akan cuba nak jimatkan kos, jadi disitulah menjadi punca pendapatan tambahan buat mereka yang ada kemahiran.

Kebanyakan kerja yang Wak Man dapat direct melalui owner. Namun, lama kelamaan jadi slow. Dan di situlah bermulanya Wak Electrical ditubuhkan untuk mendapatkan projek luar. Maklumlah, Wak Man memang bekerja sendiri. Tiada pendapatan yang lain.

Page Wak Electrical pun dibuat. Jalankan sedikit-sedikit. Ada nasib, ada jugalah yang telefon direct ke Wak Man. Selang beberapa lama,Wak Man lost contact dengan saya. Mungkin kerja yang padat dan jadualnya yang padat.

Saya fikir rugi juga tak teruskan apa yang ada ni. Lantas, saya melantik Gapo Rahman sebagai "Manager" untuk projek ni. Biar di tempat kerja tak merasa jadi Manager. kat Wak Electrical, jawatan itu sudah menjadi kenyataan. hehehehe..

Selain iklan di page, mudah.my pun saya sumbat iklan. Setakat ini, dapatlah satu projek repair. Si Gapo yang jalankan kerja pertama itu walaupun di bayar harga barang sahaja oleh owner tanpa upah. Beliau krik-krik selama beberapa saat. Good start ekcuali

Untuk mengembangkan sayap maka gapo menjemput kawan yang lain untuk join, jadi gapo dah tetapkan lokasi

Gapo 
017-7345418 Skudai, Gelang patah

Faiz
011-24135725 Larkin Tebrau

Wan
018-7878712 Taman Molek Dato Onn

untuk pengetahuan semua, mereka buat  servis ini secara sambilan, dan masa untuk mereka buat kerja mengikut jadual.

Maafkan segala kekurangan dan insha Allah, jika ada sambutan, projek ini akan melangkah lebih jauh ke hadapan.


🔥🔥Page FB wak electrical

1 comment:

  1. Semoga Allah melipatkan segala usaha abang and rakan².

    ReplyDelete