Monday 1 August 2016

Emas ikut musim? Ya @ Tidak

Zaman kemuncak emas sudah berlalu dan ia bakal kembali memuncak kembali. Di saat inilah, pelbagai jenis pelaburan, peleburan berkaitan emas muncul.

Wow, harga emas naik, best-best... wow harga emas turun jom beli-beli... begitulah situasi yang berlaku jika kita terlibat dengan jual beli dengan emas.

Terkadang, agak bahaya jika kita terlalu mengikut rentak mereka yang lebih berpengalaman dalam emas dan mempunyai rangkaian yang luas. Dari segi pajak beli pajak beli pun kalau tersilap langkah, tiada apa pun yang special. 

Memiliki emas lagi-lagi yang mempunyai special value seperti nombor radar memberikan semangat kerana nilai pertambahan kepada emas tersebut.

Aku lebih seronok membeli dengan UEG Network. Yang penting aku ada duit lebih then barang ready stok kat UEG office. Tapi, kalau ada iklan dalam group whatsup atau group jom emas, aku tak dapat menahan diri dari membeli dari rakan yang aku percayai. Maklumlah, harga lagi murah dari pasaran yang ditetapkan. Kiranya, itu adalah rezeki dapat membeli barang murah.

Setahun lebih aku bersama UEG Network, Alhamdulillah, setiap bulan ada downline yang aktif membuat belian. Dapatlah wang komisen hasil pembelian mereka. 

Sebenarnya, perkara yang paling penting dalam menyimpan emas ini adalah sebagai protection kalau jadi apa apa kat ringgit Malaysia. Bayangkan lah, berjuta duit dalam bank, dalam bentuk Ringgit dalam satu malam bertukar dari 1 usd kepada rm4.00 menjadi 1 usd kepada rm20,000.

Hancur lebur harapan mereka yang impikan digit tu terus bertambah dan bernilai. Mungkin ia akan terjadi dan mungkin tidak. Nak percaya boleh, tak percaya pun boleh.

Tepuk dada tanya iman....

Lupa aku nak inform laman web bisnes aku. Korang boleh layari www.jufraytrading.com 

No comments:

Post a Comment