Thursday 13 November 2014

Pelaburan Emas

Harga Emas menunjukkan trend menurun dalam akhir tahun ni. Sesuatu yang menarik hati aku untuk menceburkan diri dalam emas.

Kenapa emas?

Aku surf banyak jenis blog pasal meningkatkan kewangan keluarga dan diri. Aku sangat tertarik dengan satu blog iaitu http://www.mohdzulkifli.com/?s=pelaburan+emas. Kat blog nilah yang aku belajar dan faham apa tu emas. Korang kalau minat bacalah. Sangat bagus.
Banyak jenis pelaburan yang ada sekarang ni. Yang paling banyak disebut Hartanah, Emas dengan Saham. Why Gold? sebab harga dia yang sangat menarik dan urusniaga dia sangat menarik

How did i get involve in Gold?

Stage 1
Tahun 2009. Dalam facebook banyak orang cerita pasal emas. aku tak kesah pon pasal masa tu zaman baru kahwin. Tak pikir pasal nak tambah duit pon. Then benda tu menjadi satu iklan yang boleh diabaikan

Stage 2
Tahun 2013. Time tu aku selak surat khabar sinar harian. Ada iklan Serambi Emas. aku dok baca lah pasal emas. aku amik keratan akhbar tu then aku tunjuk kat wak zaihan-'penasihat ekonomi aku'. Dia kata benda ni bagus juga tapi untung lambat. Aku pon ikut nasihat dia lagipun aku takda duit masa tu.

Stage 3
Tahun 2014. aku start secara aktif mencari dalam google cara nak selesaikan hutang ngan menambahkan pendapatan. Kat sinilah aku terjumpa blog http://www.mohdzulkifli.com/ dan http://www.pakdi.net/
Then aku start blaja n cari maklumat pasal emas.

Stage 4
Bulan Nov 2014, aku dan wan- gold biz partner aku  memulakan langkah pertama dengan membeli 1 dinar kat Perling. Itulah dinar pertama aku beli. Harga masa tu RM541. Mohd zulkifli memang dah kata kalau nak rasa aura emas try beli yang paling kecik harganya. Kalau 1gram pun dah ok. Korang nak rasa betul ke tak. Ko tryla beli ngan aku.

Stage 5
Dalam bulan Nov 2014 juga, aku beranikan diri untuk jadi Normal dealer kat Public Gold. Public Gold ada buat tawaran kalau nak jadi dealer kena beli 150gram emas. Fuhhh,... banyak tu.. Aku pun deal ngan mak aku. Then aku tanpa melengahkan masa. terus je beli 36 dinar. masa tu harga RM529 satu dinar. Dan secara rasminya aku menjadi dealer Public gold. Untung jadi public gold punya dealer ni kita dapat 1% dari harga PG sell dan kalau jual pun dapat 0.3% tak silap aku. Alang-alang aku nak melabur dalam emas. aku fikir jadi dealer ada faedah tambahan buat aku.

Korang pun boleh buat macam aku buat. Bagi aku pelaburan emas ni secure sebab benda ni kita pegang sebab kita dapat emas fizikal. Masa zaman blaja dulu ada gak budak UM buat skim emas kat negara afrika tapi benda ni online. Last2 senyap gitu jerk.

Kalau korang rasa berminat korang email aku kat syednasir83@yahoo.com atau contact aku 0187704294 / 01125860276. Aku akan guide korang. * aku nyesal tak jadikan mohd zulkifli sebagai dealer introducer*.


2 comments: